Skip to main content

Ändra kundspecifik text i Kunskapsbanken - Knowledgebase / Webb / Systeminställningar - WinLas Hjälpcenter

Ändra kundspecifik text i Kunskapsbanken

Authors list

Att kommunicera till användarna rätt information vid rätt tillfälle är en nyckel till framgång vid användande av systemet, varför Kunskapsbanken finns! Kunskapsbanken är stödmaterial som hittas direkt i WinLas Webb och erbjuder anpassning av stödtexter.


Leta efter frågeteckenCopy link to Leta efter frågetecken to clipboard

Frågetecknen hittas överallt i WinLas och innehåller information skapad av WinLas.


Anpassa informationen genom att komplettera med egenCopy link to Anpassa informationen genom att komplettera med egen to clipboard

Det finns möjlighet att skapa kundspecifika texter i Kunskapsbanken. Dessa texter är endast synliga inom organisationen. För att kunna skapa och redigera kundspecifika texter så krävs att behörigheten "Redigera kundspecifika texter i Kunskapsbanken" är påslagen för användaren.


2023-11-09_14-45-44.jpg


En användare med denna behörighet kan trycka på frågetecknet som finns på varje sida i WinLas. Om det ännu inte finns någon kundspecifik text så kommer det finnas en knapp med texten [Skapa Kundspecifik hjälptext]:


Image



Om användaren trycker på denna knapp så kommer en editor upp där användaren kan fylla i rubrik, ingress och text till den kundspecifika sidan. Om användaren skulle trycka på ett frågetecken på en sida som redan har en kundspecifik text så syns den kundspecifika texten i fönstret som dyker upp, samt att det finns en knapp för att redigera texten [Redigera Kundspecifik sida].


Visa enbart kundspecifik textCopy link to Visa enbart kundspecifik text to clipboard

I vissa fall kan texten behöva ersättas helt istället för att enbart kompletteras. I videon nedan visas hur generell hjälptext döljs följt av hur ny kundspecifik text därefter läggs till.



Fick du svar på din fråga?